Tekstweergave van NL-WbdRAZU_DK_1905-03-04_001
Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
weekblad
zaterdag-.4
maart
1905
doornsch'
eerste
jaargang
lezers
van
eiken
rang
stand
¦in-
-uitzichten
voor
1—5
regels
0i30
elke
advertentiën
regel
meer
cent
prijs
der
telefoon
125
uitgever
0.45
abonnement
per'3
maanden
franco
por
post'
0.30
•met
marktbericht
afzonderlijke.toezending
des
woensdags
van
0.37
verschijnt
zaterdag
iederen
>
maal
bij
berekend
maal'
plaatsing
der
zelfde
advertentie
wordt
ruitenbeek
bij
abonnement
verlaagd
tarief
plaatsen
ieder
abonné
eener
advertentie
heeft
eens
van
per
ten
jaar
froógste
recht
regels
inzichten
met
uitzichten
-ontstane
opening
verwijd
hoeveel
yplgdiejen:^
verknoeid
gesneuveld'zijn
gehracht
borëri
taet
reken
bij
ihou^éëiw'erk
eën
maar
dynamiet
ontpjpf-
geheele
ëvèn
werd
mèèèiêïèèêmêméèmèm
^ng
uit
wèvk
boor
"lipëééiiii
•'''.'¦''
kosten
gemaakt
enz
enz
•g?u
'ii.c^fio?hcièeshadden
¦jw^vrïï^v^;-''v
^getf
';-nchtj>
gen
studie
gedaan
hadden
ingenieurs
waren
'"•
becijferingen
tallooze
voorafgegaan
hadden'
bègrootïrigeh
boringen
gemaakt
ópmetin*
geolo-
ver-
der
^v*"/'
"'v-^
':¦'•
'''¦''
''¦'-
werk
voor
werd
eindelijk
dan
opnieuw
boren,.-enz..'
per
zoo
dag
vorderde'
men
"gemiddeld
aari
beide
zijden
millióen
brandt,-brandeur
opgedragen
&
aan
cie
firma
'¦•"
vrijdag
eén
wereldgcbeurtcnfo
februari
groötsche
werk
simplön-timner
tot
stand
doorboord
gekomen
dagelijks
en'
dus
dat
was
tünnelportalcn
ingenieurs
verrezen
eenzame
opzichters
boven
arbeidersdorpen
landen
domadóssola
burgerwoningen
employé':s
villarjes
van
hoog-
voor
enz
aan
voor
wallis
italië
bij
dikte
van
gebergte
van
geveer
alzoo
gereed
1000
kunnen
zijn'
werk
on-
20,000
zou
pl.m
heidshalve
echter
stelde
jaar
men
voorzichtig"'
den
tijd
dagen
jaren
scheidingsmuur
duurde
hét
viel
voor
dé*
laatste
zeven
men
ondanks
allen
tegenspoed
heeft
beschaa!'dc
werkers
dankbaarheid
werk
wereld
voortgezet
ziet
mcttrotsch
stoere
stcentc
gat
wisten
hardste
boren
ge-
die
door
bijna
20.000
lengte
van
tunnel
moest
rhöne
voor
uitspoelen
werd
boren
electrische
verlegd
aandrijven
kracht
haar
ver-
water
leveren
den
lichting
november
'98
werd
wérk
keningen
gehad
vreeselijk
gesukkeld
heeft
heeft
men
met
men
vele'
met
kampen
misre-
vooreerst
heérschte
tunnel
hooge
temperatuur
tot
den
celsius
127
fahren-
daardoor
noord-
zuid-europa
tot
elkaar
brachten
nader
door
boor
harde
gesteente
eerste
gezet
hóoge
italië
gescheiden
alpen
noord-europa
van
muur
weggevallen
scheidings-
die
kunnen
even
voor
den
af-
stelt
hoogte*
moest
van
welk
van
zich
doorn
eenige
dan
worden
dat
weet
reuzenwerk
naar
berg
tusschen
duizenden
van
utrecht
ten
graniet
beide
naas-
ver-
me-
richt
verbeeldt
ters
plaatsen
verheft
tenbij
stand
men
tegelijk
van
begonnen
beide
kanten
dellijn
met.italië
buisje
eenige
van
korrespondecren
eenige
kilometers
meters
lengte
mid-
door
dan
stiet
men
he'et'e
héit
hinderpaal
sa's
onrnogelijk
bronnen
eindelijk
die
scheen
gangen
die
geweldige
kwam
deden
men
geheelé-;werk
zullen
watermas-
aan
maken
vloeien
'een
jaren
goederentreinen
volbracht
door
over
wereld
dat
eenige
buisje
eeuwen
pronteerèri
maanden
snorren
zal
passagiers-
vah
nog
wat
steeds
zullen
niï
werk
november
begonnen
1898.'is
men-met
iri
jaren
van
§§épfi
zmm
ongeveer^
o#3
te'
bogen
naar
omlaag
knapten
ijzeren
steen
balkett
gekneed
als
boter
werd"
'deh
heeft
men
getobd
zes
lange^m'aan-
ovejr
'een
afstandivaii
'43
dat
men
kwam
n.1
aardlaag
dicht
alsof
elk
gat
wanclen
schoof
aan
weer
wéèke
slap
verf
wafen
sto'p-^
van
alle
metselwerk
zak-
ons
even
nagaan
hoe
men
^wérkte
laat,'
eerst
werd
van
15—^20
meter
nau.w
lengte
gat
geboord
ongeveer
werd
per