Tekstweergave van GA-1984_MB071_00099
Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
Lang
heeft
het
gemeentebedrijf
van
Sloten
niet
geduurd
,
want
op
1
janu
-
ari
1921
ging
de
gemeente
Sloten
op
in
Amsterdam
,
inclusief
de
tram
die
per
1
juni
van
dat
jaar
in
het
stedelijk
trambedrijf
werd
ingepast
en
op
15
fe
-
bruari
1922
nummer
21
kreeg
.
De
gemeente
Amsterdam
stelde
volgens
raadsbesluit
van
18
mei
1921
in
februari
1922
vier
Ford-tractoren
ter
be
-
schikkingdie
-
inplaats
van
paarden
-
de
tramwagens
konden
trekken
.
De
snelheid
werd
verhoogd
en
dus
de
rijtijd
verkort
.
De
tractoren
werden
eerst
niet
voor
reizigersvervoer
benut
,
maar
konden
wel
twee
tramwagens
trekken
.
Dagelijks
deden
twee
combinaties
dienst
,
waarmede
een
half-uur
dienst
werd
onderhouden
.
Er
waren
dus
twee
tractoren
als
reserve
aanwe
-
zig
,
wat
wel
nodig
was
wegens
de
vele
reparaties
,
zodat
soms
nog
een
vrachtauto
der
gemeente
hulp
moest
bieden
.
Gemiddeld
werden
dagelijks
1250
personen
vervoerd
,
terwijl
een
zesde
van
het
aantal
ritten
uitgevoerd
werd
met
twee
tramwagens
.
De
voorgevel
van
de
loods
,
die
tot
remise
De
voorgevel
van
de
remise
na
de
opvijzeling
werd
verbouwd
volgens
de
aanbesteding
van
en
verbouwing
.
De
deuren
links
en
rechts
7
mei
1918
.
De
deur
links
was
van
een
berg
-
waren
van
de
stallen
,
terwijl
die
in
het
mid
-
plaats
,
die
in
het
midden
van
de
wagenloods
den
toegang
gaf
tot
de
remise,en
de
rechter
van
de
stal
.
De
voorgevel
van
de
remise
na
de
vergroting
in
1919
.
De
deuren
gaven
van
links
naar
rechts
toegang
tot
het
kantoor
van
de
directeur
,
de
remise
,
de
paardenstal
en
de
tuigenkamer
,
tevens
schaftlokaal
.
85