Tekstweergave van GA-1984_MB071_00099

Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
Lang heeft het gemeentebedrijf van Sloten niet geduurd , want op 1 janu - ari 1921 ging de gemeente Sloten op in Amsterdam , inclusief de tram die per 1 juni van dat jaar in het stedelijk trambedrijf werd ingepast en op 15 fe - bruari 1922 nummer 21 kreeg . De gemeente Amsterdam stelde volgens raadsbesluit van 18 mei 1921 in februari 1922 vier Ford-tractoren ter be - schikkingdie - inplaats van paarden - de tramwagens konden trekken . De snelheid werd verhoogd en dus de rijtijd verkort . De tractoren werden eerst niet voor reizigersvervoer benut , maar konden wel twee tramwagens trekken . Dagelijks deden twee combinaties dienst , waarmede een half-uur dienst werd onderhouden . Er waren dus twee tractoren als reserve aanwe - zig , wat wel nodig was wegens de vele reparaties , zodat soms nog een vrachtauto der gemeente hulp moest bieden . Gemiddeld werden dagelijks 1250 personen vervoerd , terwijl een zesde van het aantal ritten uitgevoerd werd met twee tramwagens . De voorgevel van de loods , die tot remise De voorgevel van de remise na de opvijzeling werd verbouwd volgens de aanbesteding van en verbouwing . De deuren links en rechts 7 mei 1918 . De deur links was van een berg - waren van de stallen , terwijl die in het mid - plaats , die in het midden van de wagenloods den toegang gaf tot de remise,en de rechter van de stal . De voorgevel van de remise na de vergroting in 1919 . De deuren gaven van links naar rechts toegang tot het kantoor van de directeur , de remise , de paardenstal en de tuigenkamer , tevens schaftlokaal . 85