Tekstweergave van GA-1984_JB076_00097

Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
n üiLi ',/. rn tm WW * BI w %? of om andere redenen een tram geen ruimte bood voor te verzenden goede - ren , kon de verzending tot een volgende tram worden uitgesteld . Het pu - bliek kon nimmer de verzending met een bepaalde tram eisen , ' s Avonds na 8 uur werden te Sloten geen goederen meer aan huis bezorgd , terwijl op zon - en feestdagen alleen die goederen werden besteld , welke dezelfde dag waren aangenomen . De vrachttarieven waren als volgt : tot 5 kg per collo 10 cent , van 5 tot 10 kg per collo 20 cent . Iedere 10 kg of gedeelte daarvan boven de eerste 10 kg 10 cent . Lichte en volumineuze goederen , die naar verhouding van hun gewicht een grote plaats innamen , werden bevracht tegen het dubbele tarief . De vracht voor verzendingen naar Overtoom moest steeds bij vertrek worden betaald . Voor zendingen naar Sloten kon de vracht desgewenst na aankomst worden betaald . Evenmin als de reclame op de rijtuigen mocht het goederenvervoer veel bijdragen aan de inkomsten van de tram . Verlies was er doorlopend . In 841 dagen dat de tram in de gemeente Sloten voor het publiek was opengesteld bedroeg dit bijna ƒ 50.000 ,- bij een gemiddelde dagopbrengst van ruim ƒ 110 ,- of ƒ 21,50 per dagkilometer en circa ƒ 4 ,- per rit . Er waren wel top - prestaties met op feestdagen 2558 reizigers per dag en een opbrengst van ƒ 443,15 , maar meestal waren de rijtuigen matig bezet . De eerste directeur-administrateur , W . Bakhuyzen , moest wegens ge - zondheidsredenen na enige maanden ontslag nemen . Voor de ontstane va - cature meldden zich niet minder dan 212 sollicitanten , waaruit na een se - De door de gemeenteraad van Sloten op 3 september 1918 vastgestelde dienstregeling . 83 rËSxstsN