Tekstweergave van GA-1984_JB076_00097
Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
n
üiLi
',/.
rn
tm
WW
*
■
BI
w
%?
of
om
andere
redenen
een
tram
geen
ruimte
bood
voor
te
verzenden
goede
-
ren
,
kon
de
verzending
tot
een
volgende
tram
worden
uitgesteld
.
Het
pu
-
bliek
kon
nimmer
de
verzending
met
een
bepaalde
tram
eisen
,
'
s
Avonds
na
8
uur
werden
te
Sloten
geen
goederen
meer
aan
huis
bezorgd
,
terwijl
op
zon
-
en
feestdagen
alleen
die
goederen
werden
besteld
,
welke
dezelfde
dag
waren
aangenomen
.
De
vrachttarieven
waren
als
volgt
:
tot
5
kg
per
collo
10
cent
,
van
5
tot
10
kg
per
collo
20
cent
.
Iedere
10
kg
of
gedeelte
daarvan
boven
de
eerste
10
kg
10
cent
.
Lichte
en
volumineuze
goederen
,
die
naar
verhouding
van
hun
gewicht
een
grote
plaats
innamen
,
werden
bevracht
tegen
het
dubbele
tarief
.
De
vracht
voor
verzendingen
naar
Overtoom
moest
steeds
bij
vertrek
worden
betaald
.
Voor
zendingen
naar
Sloten
kon
de
vracht
desgewenst
na
aankomst
worden
betaald
.
Evenmin
als
de
reclame
op
de
rijtuigen
mocht
het
goederenvervoer
veel
bijdragen
aan
de
inkomsten
van
de
tram
.
Verlies
was
er
doorlopend
.
In
841
dagen
dat
de
tram
in
de
gemeente
Sloten
voor
het
publiek
was
opengesteld
bedroeg
dit
bijna
ƒ
50.000
,-
bij
een
gemiddelde
dagopbrengst
van
ruim
ƒ
110
,-
of
ƒ
21,50
per
dagkilometer
en
circa
ƒ
4
,-
per
rit
.
Er
waren
wel
top
-
prestaties
met
op
feestdagen
2558
reizigers
per
dag
en
een
opbrengst
van
ƒ
443,15
,
maar
meestal
waren
de
rijtuigen
matig
bezet
.
De
eerste
directeur-administrateur
,
W
.
Bakhuyzen
,
moest
wegens
ge
-
zondheidsredenen
na
enige
maanden
ontslag
nemen
.
Voor
de
ontstane
va
-
cature
meldden
zich
niet
minder
dan
212
sollicitanten
,
waaruit
na
een
se
-
De
door
de
gemeenteraad
van
Sloten
op
3
september
1918
vastgestelde
dienstregeling
.
83
rËSxstsN