Tekstweergave van GA-1969_MB056_00118
Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
Tenslotte
moesten
de
architecten
rekening
houden
met
de
van
te
voren
gestelde
eisen
ten
aanzien
van
de
volledige
mechanisering
van
het
interne
transport
.
INDELING
GEBOUWENCOMPLEX
Uit
het
totale
postale
eisenprogramma
en
de
door
de
Gemeente
Amsterdam
gestelde
voorwaarden
is
uiteindelijk
een
complex
van
2
gebouwen
ont
-
staan
,
namelijk
een
laag
en
langgerekt
briefpostgebouw
en
een
hoog
pakketpost
-
en
administratiegebouw
.
Voor
en
langs
het
briefpostgebouw
ligt
een
400
meter
lang
overkapt
postperron
met
opstelsporcn
.
Dit
perron
is
d.m.v
.
een
brug
verbonden
met
de
perrons
van
het
Centraal
Station
van
de
Nederlandse
Spoorwegen
.
Onderstaand
treft
u
enkele
nadere
gegevens
aan
.
BRIEFPOSTGEBOUW
a
Begane
grond
:
verwerking
briefpost bestelling
b
Perronhoogte
:
(
Niveau
perrons
Nederlandse
Spoorwegen
)
verwerking
briefpost
expeditie
Parkeerterrein
voor
publiek
ca
.
60
auto'sBijpostkantoor
\
Postbussen
>
vloeroppervlakte
zaal
voor
de
I
ca
.
4.500
m
2
.
verwerking
/
van
locale
post
vloeropp
.
ca
.
3.600
m
2
Zaal
zonder
kolommen
40
meter
breed
c
Los
-
en
laadplaatsen
auto's
begane
grond
in
het
gebouw
,
d
Los
-
en
laadplaatsen
treinpost
uiteraard
op
perronniveau
eveneens
in
het
gebouw
.
PAKKETPOST
-
EN
A
DM
I
N
I
ST
R
AT
I
E
GEB
O
U
W
a
Begane
grond
:
Parkeerterrein
voor
publiek
ca
.
40
auto's
verwerking
pakketpost
bestelling
b
Perronhoogte
:
verwerking
pakketpost
expeditie
c
6c
t/m
11e
verdieping
Aanneemkantoor
pakketten Zaal
voor
de
verwerking
van
locale
postpakketten
Laden
van
auto's
voor
de
bestelling
van
pakketten
binnen
het
gebouw
Zaal
Inklaring
Administratie Directie Kantine
en
sportzaal
vloeropp
.
ca
.
2.000
m
2
vloeropp
.
ca
.
3.000
m
2
vloeropp
.
ca
.
9.000
m
2
100