Tekstweergave van GA-1969_MB056_00118

Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
Tenslotte moesten de architecten rekening houden met de van te voren gestelde eisen ten aanzien van de volledige mechanisering van het interne transport . INDELING GEBOUWENCOMPLEX Uit het totale postale eisenprogramma en de door de Gemeente Amsterdam gestelde voorwaarden is uiteindelijk een complex van 2 gebouwen ont - staan , namelijk een laag en langgerekt briefpostgebouw en een hoog pakketpost - en administratiegebouw . Voor en langs het briefpostgebouw ligt een 400 meter lang overkapt postperron met opstelsporcn . Dit perron is d.m.v . een brug verbonden met de perrons van het Centraal Station van de Nederlandse Spoorwegen . Onderstaand treft u enkele nadere gegevens aan . BRIEFPOSTGEBOUW a Begane grond : verwerking briefpost bestelling b Perronhoogte : ( Niveau perrons Nederlandse Spoorwegen ) verwerking briefpost expeditie Parkeerterrein voor publiek ca . 60 auto'sBijpostkantoor \ Postbussen > vloeroppervlakte zaal voor de I ca . 4.500 m 2 . verwerking / van locale post vloeropp . ca . 3.600 m 2 Zaal zonder kolommen 40 meter breed c Los - en laadplaatsen auto's begane grond in het gebouw , d Los - en laadplaatsen treinpost uiteraard op perronniveau eveneens in het gebouw . PAKKETPOST - EN A DM I N I ST R AT I E GEB O U W a Begane grond : Parkeerterrein voor publiek ca . 40 auto's verwerking pakketpost bestelling b Perronhoogte : verwerking pakketpost expeditie c 6c t/m 11e verdieping Aanneemkantoor pakketten Zaal voor de verwerking van locale postpakketten Laden van auto's voor de bestelling van pakketten binnen het gebouw Zaal Inklaring Administratie Directie Kantine en sportzaal vloeropp . ca . 2.000 m 2 vloeropp . ca . 3.000 m 2 vloeropp . ca . 9.000 m 2 100